niedziela, 11 lutego 2018

odbicie

Tak więc mam kuchnie od strony południowej, śwatło pada przez większość czasu na ściankę działową, ogólnie czuć że jest cieplej w tych pomieszczeniach... Ostatnio przyłożyłem lusterko przy ściance i odbijało się b. dobrze. Na pewno byłoby jaśniej ale wpłynie to jakoś na ciepło, niby raz wepchnięte ciepło siedzi w ścianie i oddaje z czasem. Ale wolałbym aby rozproszyło się po pomieszczeniu. Narazie strop pod spodem nie ocieplony ale będzie na pewno ok. U 0,17 a teraz to podciąga na pewno ten mur co się ogrzewa światłem Na tym forum przysłano mi kiedyś link z takimi szybami co akumulują ciepło ale na zewnątrz, nie miałem czasu dokładniej "zagłębić" się w tym co na pewno zrobię, może istnieje coś podobnego, co wyłapuje ciepło i oddaje do domu. Jakieś podobne technologie, ale każda szyba z powłoką niskoemisyjną się nagrzewa ! i to dość mocno. tylko nie zbierzesz tej energii bo masz zespolenie .. a wypadało by szybę chłodzić .. jak świeci teraz słońce .. no nie dziś już .. ale masz jaką szybę zespoloną ? w domu ? czy gdzie tam.Lustra powinny być poza domem i tak ustawione, aby odbijały promienie słoneczne i kierowały do wewnątrz. Na przykład, można wyłożyć taras lustrami ułożonymi pod takim kątem, aby odbite od nich zimowe słońce trafiało na czarny sufit te lustra, dzisiaj mam słoneczny dzień (niekiedy 4/5 światła pada na szpalety) przyłożyłem lusterko i kupę światła lądowało na płytkach w kuchni. Wystarczy przykleić sztywno lustra np. pianką montażową i może wytrzyma. Światło odbija się w 90st. musiałoby świecić na nie prostopadle do lustra co jest nie możliwe, lub słońce powinno być w pomieszczeniu, więc wystarczy sztywne lustro. zrobię tak z wszystkimi oknami od wschodu, południa i zachodu. Czy lustro odbija też ciepło?? Zrób organoleptyczyn test i przyłóż rękę .. powinna być nawet mocno ciepła.To ja zrezygnuje bo nie ma zalet oprócz światła, jeśli mówisz że powietrza się tak nie nagrzewa to niech zostanie jak jest i tak się nagrzewa. Ale warto Popełniasz błąd w łapaniu energii cieplnej .. to lustro trzeba by dać tak aby grzało jakąś pionową czy inną powierzchnię .. nie powietrze Teraz pomyślałem o głębokich szpaletach w swoim domu gdyż po ociepleniu ściana wynosi ok. 55cm. Czytałem że jak się ściana pogrubi to będzie mniej światła słonecznego wpadało. Zobaczyłem u mnie że dużo promieni świeci na szpalety a nie do okna. Następnie pomyślałem o lustrach które mogłyby być na tych szpaletach. Promień który leci pod kątem ostrym do lustra odbija się też pod kątem ostrym i leci do okna,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz