niedziela, 11 lutego 2018

odbicie

Kąt padania = kątowi odbicia. Ponadto należy wziąć także pod uwagę odbicie całkowite. To znaczy istnieje takie zjawisko, które polega na całkowitym odbiciu światła pod pewnym, zawsze innym kątem dla danego ośrodka, ( tu: szkła ). Ponadto należy jeszcze policzyć ilość światła, które zostanie odbite ( jaka sprawność materiału odbijającego ) i dotrze do pomieszczenia ( transmitancja najczęściej trzech szyb ). Trzeba by także skonsultować takie rozwiązanie z żoną (wynik =). Myślałem przez moment o podobnym rozwiązaniu i zjawiskach związanych z grubym murem. Rozwiązanie, które zastosowałem, to: 1. powiększyłem okna, 2. wysunąłem w warstwie ocieplenia maksymalnie w stronę lica ściany - oczywiście rozsądnie, uwzględniając też walory estetyczne. Zjawisko odbicia energii jest stosowane w kolektorach, np. paraboliczne odbicie w celu skupienia światła i tym samym energii na rurze. Tutaj inplus. Weź jednak pod uwagę sprawność układu. Sam pakiet szybowy ma wspł. g=0,5 Zależy Ci na świetle, czy energii? Policz. Powierzchnia luster czas wykorzystania ( ten efektywny ), wspł. g. Nie liczyłem, niemniej mówimy o małych wartościach. Docelowo będzie też woda przy tarasie ( coś jak oczko wodne ) w odpowiedniej odległości i wielkości.O wysunięciu okien to ja wiem i też tak zrobie. Powiększyć okien nie da rady. Moje są małe, średnio 1,2 na 1,4m i dlatego kupe światła ląduje na szpaletach, dlatego opłaca mi się robić tą "odbitkę" W każdym razie przykładając lusterko w różnych pogotowie wodociągowo kanalizacyjne miejscach, pomieszczeniach, nie było problemu z dotarciem światła do wnętrza, ale czy to równa się też ciepło tego nie wiem(ile procent ciepła idzie z odbitego światła) a koszt projektu to 2 paski lustra na okno i pianka montażowa na wszystkie oknaWiadomo że drugie słońce pod moim oknem nie powstanie. Teraz mam okna sprzed 25lat, wiedziałem że jak wmontuje nowe to będzie to mniej efektywne ale przyłąłeś wartośc 0,5 czy to jest standardowe okno?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz