niedziela, 11 lutego 2018

pomysł

Wystarczy Ci pewnie jakiś tani, pasywny wymiennik krzyżowy, bo przecież wentylator już masz Odzyskasz tyle, że wystarczy Ci na podbicie tych 18 st do 21, a i jeszcze ci zostanie ciepełka na tyle, że jeszcze sobie wodę wodociągową podbijesz o te kilka stopni. Te ciepło wody i tak wróci z powrotem do chałupy dzięki RSŚPerpetum to nieosiągalne.Chodzi raczej o wycycanie ze zużytego powietrza max. ilości energii z przeznaczeniem na CO.A że chodzi o podgrzewanie do max.30-32oC to jawi się to korzystne .Czym niższa temp.max. ,tym proces bardziej efektywny.Ja sie kiedyś zastanawiałem żeby w wyrzutni zamontować taką samą chłodnice co do ggwc i połączyć to jakoś do czerpni lub zrobić drugi obieg do nagrzenicy z ggwc żeby tego ciepła nie pompować w ziemię , ale czy uzyskasz jakieś korzyści do CO to nie wiem chętnie zobaczę jak się temat rozwinie jak się wypowiedzą mądre głowy forum . Możesz mi napisać jak rozwiązałeś sprawę z wyrzutnią na poddasze nieużytkowe ??normalnie dałeś kanał od centrali na strych ??a masz jakąś wentylacje żeby miało gdzie to powietrze uchodzić U mnie realizuję to tak: Czerpnia --> GWC --> rekuperator --> pomieszczenia. i w drugą stronę: pomieszczenia -->rekuperator --> fabryczna mała ( bardzo ) PCi do cwu --> chłodnia domowa --> kratka wentylacyjna. Po drodze obiegów mam czerpnię ścienną i wyrzutnię ścienną. Wszystko policzone. Powinno zadziałać*. Wysysam wszystko co możliwe i mam "drugą lodówkę" za darmo * proszę ostrożnie z naśladowaniem przez osoby, które nie do końca mają czas policzyć wszystko od przepływów po konstrukcje.A to powietrze jak by było wilgotne to czy konstrukcja dachu nie dostaje w d... ?? Ciekawe jak by zamontować chłodnice przed czerpnią lub za nagrzewnicą ggwc i pod łączyć się pod zimną wodę z wodociągu jak bedzie używana woda w domu by był przepływ u mnie jak lodowata ale nie wiem czy nie przesadzam , udrażnianie rur chyba był taki temat poruszany na forum z nagrzewnicą i zimną wodą . W upały podlewam trawnik i zarazem chłodzę powietrze w domuMoże niezrozumiale napisałem.Obieg jest następujący: czerpnia -GWC-RSŚ- GMC-dom +/-18oC 75m3/h.Wyrzutnią usuwane jest te 75m3/h , niosąc ze sobą ok.20kWh/dobę.Chodzi o to aby do tych 75m3/h dostosować odpowiednio małą PPCi przystosowaną do ruchu ciągłego .Barierą wydaje się dostatecznie mała PPCi która zadowoli się 75m3/h,ale za to o stałych parametrach nie niższych jak 15oC,bez względu na mróz na zewnątrz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz