środa, 19 kwietnia 2017

izolujący

Poruszałem już wiele różnych opcji które dalej uważam za dobre a wszystko zależy od sytuacji. Dobrym sposobem jest budowa z BK jak i z silki. Nie wiem czemu konkretnie nie trzymam się jednej opcji, może nie zaiskrzyło tak jak trzeba i ciągle szukam i kombinuję. Nie wiem, myślałem że to będzie na zasadzie jakby projektu konstrukcyjnego w którym będzie opisane jak będzie wyglądać taka ściana bo to konstruktor i tak się pod tym podpisuje. Myślałem że wrzuci w obliczeniach taki panel który mu proponuję i będzie widział czy tak może być czy nie. Na razie jednak trochę wyhamowuję z tym pomysłem bo trochę mnie przeraziła waga takiego jednego modułu oraz to że jako naprawa studni kanalizacyjnej materiał izolujący taniej wypada wełna (w konstrukcji szkieletowej) więc może lepiej jest zrobić typowego szkieleciaka. Puki co atestów oficjalnie nie wymagają przy odbiorze, a jak zaczną będzie problem, bo z tego co mówił gość od wiązarów w Polsce nie ma producenta elementów konstrukcyjnych z drewna z oznakowaniem CE. Praktycznie większość materiałów np. na więźbe jaką się u nas wykonuje nie odpowiednich "papierów" nie idź tą drogą Nietypowe rozwiązania muszą kosztować więcej. Weź pod uwagę też projekt indywidualny, jak już znajdziesz kogoś, kto będzie te Twoje pomysły chciał zweryfikować to słono za to zapłacisz. Lepiej znaleźć typowy projekt, który łatwo adaptujesz do swoich potrzeb za parę zł. Postaw sam ze szagrem z BK (lub silka jak się nie boisz dźwigania ciężarów). Pomału szykuję się do opisu tego jakby to sobie wyobrażał więc jak skończę to dam znać do waszej weryfikacji bo z samych wizualizacji niewiele można wywnioskować. Po co mi wiedzieć jak pracuje belka czy jakikolwiek inny materiał skoro wystarczy zobaczyć do karty katalogowej na zastosowanie? Skoro w panelach SIP stosują styropian z przyklejonymi płytami osb i to nawet bez środników (bo nie widziałem ich tam) to czemu to co ja pokazałem byłoby złe? Według Ciebie złe jest temu bo ja bym sobie to zrobił w garażu a firma jakby to zrobiła na hali produkcyjnej to już byłoby cacy tylko i wyłącznie że oni to zrobią na hali i że jest to jakaś firma. czy uważasz za wielką kopalnie wiedzy w wykonaniu panelu SIP że tylko wybrane jednostki są w stanie to zrobić? Ja muszę skończyć wyższe szkoły i naprodukować sobie różnych tytułów by móc samemu skleić osb do styropianu? Do tej tajemnej wiedzy muszę posiąść wiedzę nawet molekularną poszczególnych elementów? Może za chwilę otworzę laboratorium, zatrudnię ekspertów którzy rozłożą mi to wszystko na czynniki pierwsze i przebadają wnikliwie by mi na koniec powiedzieć że się to nadaje?Nie wiem jakim klejem to robią ale myślę że musi być taki jak do elewacji co się styro czy xpsa klei więc ja bym użył tytana czy coś podobnego. Wątpię że gruntują styro bo on jest raczej nienasiąkliwy. Raczej stosują twardy EPS podłogowy aby był tez sztywny no chyba że w czasie produkcji dodają coś aby się nie rozwarstwił w czasie ale o to zapytam kiedyś przy okazji jakiejś rozmowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz