środa, 19 kwietnia 2017

informacje

Przy domu murowanym też bym kogoś wynajął.60 zł płyta (dolicz łączniki), 30 zł styro, klej, folia., pracownik, może w 120 się zmieścisz ale wątpię. Masz za to ścianę z wiórów i powietrza o takiej sobie lambdzie za to wymagającej wykończenia i od wewnątrz i z zewnątrz. Za tę cenę spokojnie zrobisz ścianę z silikatów. Gdzie sens, gdzie logika?za gr.15cm cena nie przekracza 20zł. Więc wełna wychodzi dużo taniej niż styropian a nawet jakby liczyć to w cenie styro 150zł to i tak wyjdzie drożej niż wełna. Pewnie temu że wełna w konstrukcjach szkieletowych jest tańsza a drożej wychodzi tylko wełna elewacyjna ze względu na zastosowanie. Przez to mogę wnioskować że bardziej chyba będzie się opłacać zrobić konstrukcję szkieletową domu i dać wełnę w szkielecie. Tak jak już wspominałem mam kontakt z jedną firmą na drewno KVH i oni też mogą zrobić taką konstrukcję szkieletową u siebie w fabryce więc mogę pójść jeszcze w tą stronę. Oczywiście na taką konstrukcję też mam pomysł ale on będzie lepszy dla wersji z pełnym piętrem więc może być ten długi z garażem i pełnym piętrem lub ta wersja bez czyszczenie i odgrzybianie klimatyzacji garażu w bryle też Zawszę zaznaczam ze nie śpieszy mi się na odpowiedź bo na spokojnie szukam informacji więc potem nie raz długo czekam na różne wyceny czy odpowiedzi a że się nie śpieszy to nie poganiam. Tak jak tez już wspominałem z niektórymi sprawami czekałem na informację jak tam będzie wyglądać sprawa żłobków od żony to już wiem że będzie miała te dofinansowanie które miała mieć więc po nowym roku będę załatwiał sprawy formalne z podziałem działki i jej przepisaniem by ta jedna kwestia była już zamknięta. też to będę robił na spokojnie więc trochę z tym zejdzie. Jak już formalnie będzie przepisana i wszystko umocnione prawnie to dalsza część zabawy czyli projekt. Stół zrobiłbym sobie w garażu. Garaż ma wymiary 4,6x7m więc zmieści się stół 2,5x5m. O dłuższe płyty OSB wysłałem już zapytanie czy nie zrobią więc czekam na odpowiedź. Jeżeli nie zrobią mi płyty o dł.4,5m i gr.15mm to ją zrobię sobie z dwóch płyt o gr.8mm. Jedna taka płyta to koszt ok.13zł za 1m2 więc 1m2 4płyt wyjdzie 52zł. Ja to porównuje cenowo do modułu H-BLOCK (na który jeszcze nie dostałem oferty ale szacuje że koszt nie będzie niższy jak 200zł brutto za 1m2) więc tu się oszczędza głównie na materiale izolującym. Oczywiście lambda leci w dół bo styro ma 0,033 a http://klimatyzacjapolska.pl/serwis-klimatyzacji/ piana 0,024 ale najwyżej 5cm więcej styro pójdzie na ściany elewacji i będzie efekt taki sam.Same płyty osb będą ważyć 120kg plus styro i płyty na środniki. Razem 140kg nie przekroczy ale mało to nie jest. Temu pisałem że pewnie do transportu przykrece jakieś kółka. Składowac to będę na polu i przykryje się elementy plandeka.Trochę wymiary będą inne ale to jest tam kwestia paru centymetrów by pasowało pod długość płyty osb ale to będzie odrobinę mniejsze. Też przemyślałem kwestię działówek i za waszymi radami zrobię je o najlepszej możliwej akustyce czyli 10cm wełny i po 2płyty gk na stronę. Oczywiście w łazienkach jak będą płytki to będzie jedna płyta gk ale to szczegół. Później wam pokażę tą konstrukcję drewnianą jaką mam na myśli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz